//-->

To Death Clan

Profesyonel oyunculuğun geleceği Counter-Strike:Source

Çeşitli oyun turnuvalarının önümüzdeki finallerinin Counter-Strike:Source’a geçmesinin yarattığı tantananın üstüne, farklı oyuncular bir profesyonel mod’a olan ihtiyacı belirtmeye başladılar.

Biz bunun oyun topluluğunun ihtiyacı olan son şey olduğuna inanıyoruz. Counter-Strike’ın tarihindeki en büyük değişikliklerden biri olan, zıplamadan sonra bir takılma adımı konduğu zaman da buna karşı çıktık, bu değişiklikten yıllar sonra da hala karşı çıkıyoruz ama bu oyunu oynamamızı ya da oyun üzerine konuşup makaleler yazmamızı engellemiyor.

Bu konuyu gündeme getirmemizin sebebi, ne zaman bir değişiklik olsa oyuncu kitlesinin bazen güzel bir dille, bazense baştan savma bir şekilde şikayetçi olması. Fakat her yenilikle beraber oyun da gelişiyor. Ama popülarite her zaman iyi bir şey değil, CS’yi kolaylıkla pokerle karşılaştırabiliriz. Poker'de online oynarken çok daha rastgele, çok kötü oynayanların sırf şans sayesinde çok iyi oynayanları yenebildiği fakat gerçekte oynarken iyi oyuncuların oyun alanının avantajlarını kullanıp tecrübeleri sayesinde daha az rastgele sonuçlar ürettiği bir gerçektir.

Online da olsa, Source, 1.6’dan daha az “rastgele” (random). Yani artık yetenekli ve iyi çalışan oyuncuların şansı eskisine göre daha fazla.

Counter-Strike 1.6 yanlısı oyuncular genellikle Source’un nasıl yavaşlatıldığın bahsediyorlar. Fakat oyunda hissedilen bir yavaşlık yok, varsa bile kayda değecek büyüklükte değil. Kalkan ve AWP gecikmesi Valve’ın Counter-Strike’i yavaşlatmasındaki faktörler olarak gösterilebilir fakat bunlar da Source’da kaldırılmış. Variller ve haritalara eklenen ekstra şeylerin gereksiz ve sinir bozucu olduğu konusunda hemfikir olsak da, bunları oyuncunun kendi lehine kullanması mümkün. Mesela dust2 haritasında uzun A kapılarına doğru varillere ateş ederek terörist oyuncuların hareket kabiliyetini azaltabiliyorsunuz. Ufak da olsa bir strateji..

1.6’nın model ve dokusuna duyulan özlemle yapılan şikayetlerde, temel isteğin bilgisayarların oyunu daha hızlı çalıştırması isteği olduğunu görüyoruz. Grafikler daha eski bir PC'de oynanabilecek bir şekilde kısıldığı zaman bile Source iyi görünüyor.
Her daim 100 fps alma gibi bir takıntısı olmayan insanlar için de eski bir Radeon 8500’le oynamak çok sorun olmayacaktır. Böyle bir durumda asıl ihtiyacınız olan çatışmalarda sorun yaşamamayı sağlamış oluyorsunuz. Grafik kalitesinin, gerçekçiliğin ve görselliğin artması ise sponsorlar ve medyayı çekecek bir faktör. Eğer futbol maçları eskiden olduğu gibi sokak arası sahalarda oynansaydı futbol sektörü de bugün olduğu yere gelemezdi.
Counter-Strike:Source’da bir oyuncunun koşturarak ve sprey logo sıkarak size ateş ettiğinde vurma şansı bir önceki versiyonda olduğu kadar yok. Aynı şekilde oyunda tek bir kurşunla rakibinizi kafadan vurmanız çok daha kolay çünkü eğer düşmanın başına nişan alıp ateş ederseniz ve oraya ateş ederseniz düşman ölüyor; 1.6’da ise aim’iniz ne kadar iyi olursa olsun kasklarına ateş etme ya da tamamen boşa ateş etme olasılığınız daha yüksekti.

Silahların tepmesi azaltılmış, bu oldukça iyi bir gelişme. Unreal Tournament ve Painkiller gibi oyunların iyi tarafı “rasgele” olmamaları. Ateş ettiğinizde kurşun nereye nişan aldıysanız oraya gidiyor. Counter-Strike’da rasgele bir geri tepme olmasının belli bir oranda “yetenek tavanı” oluşturduğu savunulabilir. En iyi oyuncular arasında çok büyük farklar göremezsiniz çünkü artık oyunun kimin öleceğini kararlaştırdığı bir noktaya gelmişlerdir. İsterseniz kendi geri tepmenizi kontrol edebilirsiniz ama yine de büyük ölçüde rasgeledir.

Oyunda bir “öğrenme eğrisi” olmadığını düşünmüyoruz, şanslı frag’lar alan kötü oyuncular her zaman olacaktır fakat Counter-Strike:Source’da 1.6’da olduğunuz kadar kötü oyuncu kurbanı olmuyorsunuz.

Dünyadaki en iyi FPS oyuncusu olarak Fatal1ty gösteriliyor, onu yenebilecek dört ya da beş oyuncu var.

Peki dünyadaki en iyi Counter-Strike oyuncusu kim?

Bu sorunun cevabını vermeniz bugüne kadar mümkün değildi. Çünkü Counter-Strike bügüne kadar belli bir noktadan sonra rasgele bir oyundu.
Fakat Counter-Strike:Source’taki geri tepme rastgeleliğinin azaltılması böyle birinin ortaya çıkma şansını arttıracaktır çünkü daha iyi nişan alanlar, 1.6’daki oyunlarından daha iyi oynayacaklardır.

Tabii ki Source’un da bazı sorunları var. Öncelikle daha rekabetçi haritalara ihtiyaç var. Oyunun yapımcısı olan Valve bu eksikleri kapatmak için son hızıyla çalışıyor. Çok yakında inferno, nuke, train haritaları geliyor. Hatta bu haritaların beta versiyonlarını eğer orijinal Half-Life 2'ye sahipseniz şimdiden oynayabiliyorsunuz.

Görselliğe ekstradan eklenen variller ve diğer dekorasyon kaldırılsa iyi olur fakat bunlar Source’u “oynanılmaz” kılan faktörler değil. Eğer insanların vurulduğunu göremiyorsanız yavaşladıkları zaman onları vurduğunuzu görebilirsiniz. Eski texture’ı Source’a uygulamanın ise oynanış açısından hiçbir fark yaratmadığını, sadece nostalji yarattığını belirtmekte fayda var.

Source’u rekabetçi bir ortamda kullanmadan önce giderilmesi gereken bug’lar da var. Bunlardan en önemlisi “silah ateş almıyor” bug’ı. Genellikle silah değiştirirken ateş düğmesine basmanıza rağmen ateş edememeniz şeklinde, rastgele olarak gerçekleşiyor. Bütün oyun deneyimini etkileyen bug’lardan biri.

Sonuç olarak birkaç yenilemeyle beraber ve temel olarak geri tepmenin azaltılması sayesinde Source 1.6’dan çok daha iyi bir rekabetçi ortam olacak. Oyunun haritaları eklendikten sonra 1.6’yı yakalayıp geçecek. “Pro mod” tartışmaları her ne kadar çok fazla gerçekçi görünmese de, yapılması gereken Valve’ı eski oyunu taklit etmesi yerine sorunları giderip oyunu geliştirmesi yönünde teşvik etmek.
Bugün 1 ziyaretçi (12 klik) kişi burdaydı!
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=